[PL]Oferta pracy na stanowisko: główny księgowy
Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna im. Ryszarda Kincla w Raciborzu przyjmie do pracy osobę na stanowisko: główny księgowy
Szczegóły poniżej
I Nazwa i adres jednostki ogłaszającej konkurs:
Miejska i powiatowa Biblioteka Publiczna in. Ryszarda Kincla w Raciborzu
ul. Jana Kasprowicza 12, 47-400 Racibórz
II Określenie stanowiska :
Główny księgowy w MiPBP w Raciborzu
Wymiar czasu pracy: 1/2 etatu
Liczba stanowisk pracy – 1 stanowisko
Rodzaj umowy: pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na okres próbny, z możliwością zawarcia kolejnej umowy na czas określony.
III Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
Osoba ubiegająca się o stanowisko głównego księgowego powinna spełniać następujące, niezbędne wymagania:
- posiada obywatelstwo polskie,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo przeciwko
mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji
państwowych oraz wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na stanowisku
głównego księgowego : ukończone ekonomiczne studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnia praktykę w księgowości,
- znajomość programów komputerowych do prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz do sporządzania sprawozdawczości budżetowej, służących do rozliczeń bankowych tzw. „bankowości elektronicznej” .
W przypadku osób ubiegających się o stanowisko księgowego będą preferowane następujące dodatkowe wymagania:
1) ogólna znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych,
2) umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, sprawozdań budżetowych, bilansów, rachunków zysków i strat, zestawień zmian w funduszu jednostek, tworzenia prognoz, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
3) biegła umiejętność programów komputerowych służących do obsługi biurowej
4) znajomość przepisów dotyczących zasad wykorzystywania, ewidencjonowania i rozliczania środków finansowych przyznawanych na realizację projektów w ramach UE
5) cechy osobowości takie jak: komunikatywność, dyskrecja, konsekwencja w realizowaniu zadań, dokładność, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność korzystania z przepisów prawa.
IV Wskazanie zakresu zadań na stanowisku księgowego:
- prowadzenie rachunkowości jednostki,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych jednostki,
- dokonywanie bieżącej analizy wykonania planów finansowych i bieżące informowanie dyrektora jednostki o stopniu realizacji dochodów i wydatków oraz o prawidłowości wykorzystywania środków otrzymanych na wydatki z budżetu,
- sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych oraz innych związanych z realizacją zadań jednostki,
- opracowywanie projektów planów finansowych i ich zmian
- czuwanie nad prawidłowością umów zawieranych przez jednostkę pod względem finansowym.
V Wykaz wymaganych dokumentów:
Kandydaci do objęcia stanowiska głównego księgowego w MiPBP w Raciborzu są zobowiązani do przygotowania i złożenia następujących dokumentów:
1. List motywacyjny;
2. Życiorys – curriculum vitae;
3. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje;
4. Kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy i doświadczenie zawodowe - świadectw pracy, jeżeli stosunek pracy trwa nadal - zaświadczenie o zatrudnieniu;
5. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
1. Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
2. Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku księgowego.
3. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz.1182) i ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014r. poz.1202).
VI Miejsce i termin składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w terminie do 30 kwietnia 2018 r.
- w siedzibie MiPBP w Raciborzu ul. Jana Kasprowicza 12 (w sekretariacie)
- za pośrednictwem poczty
- drogą elektroniczną
VII Pozostałe zobowiązania:
Kandydaci są zobowiązani do poddania się rozmowie kwalifikacyjnej. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni indywidualnie telefonicznie.
I Nazwa i adres jednostki ogłaszającej konkurs:
Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna in. Ryszarda Kincla w Raciborzu
II Określenie stanowiska :
Główny księgowy w MiPBP w Raciborzu
Wymiar czasu pracy: 1/2 etatu
Liczba stanowisk pracy – 1 stanowisko
Rodzaj umowy: pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na okres próbny, z możliwością zawarcia kolejnej umowy na czas określony.
III Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
Osoba ubiegająca się o stanowisko głównego księgowego powinna spełniać następujące, niezbędne wymagania:
- posiada obywatelstwo polskie,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo przeciwko
mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji
państwowych oraz wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na stanowisku
głównego księgowego : ukończone ekonomiczne studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnia praktykę w księgowości,
- znajomość programów komputerowych do prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz do sporządzania sprawozdawczości budżetowej, służących do rozliczeń bankowych tzw. „bankowości elektronicznej” .
W przypadku osób ubiegających się o stanowisko księgowego będą preferowane następujące dodatkowe wymagania:
1) ogólna znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych,
2) umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, sprawozdań budżetowych, bilansów, rachunków zysków i strat, zestawień zmian w funduszu jednostek, tworzenia prognoz, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
3) biegła umiejętność programów komputerowych służących do obsługi biurowej
4) znajomość przepisów dotyczących zasad wykorzystywania, ewidencjonowania i rozliczania środków finansowych przyznawanych na realizację projektów w ramach UE
5) cechy osobowości takie jak: komunikatywność, dyskrecja, konsekwencja w realizowaniu zadań, dokładność, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność korzystania z przepisów prawa.
IV Wskazanie zakresu zadań na stanowisku księgowego:
- prowadzenie rachunkowości jednostki,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych jednostki,
- dokonywanie bieżącej analizy wykonania planów finansowych i bieżące informowanie dyrektora jednostki o stopniu realizacji dochodów i wydatków oraz o prawidłowości wykorzystywania środków otrzymanych na wydatki z budżetu,
- sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych oraz innych związanych z realizacją zadań jednostki,
- opracowywanie projektów planów finansowych i ich zmian
- czuwanie nad prawidłowością umów zawieranych przez jednostkę pod względem finansowym.
V Wykaz wymaganych dokumentów:
Kandydaci do objęcia stanowiska głównego księgowego w MiPBP w Raciborzu są zobowiązani do przygotowania i złożenia następujących dokumentów:
- List motywacyjny;
- Życiorys – curriculum vitae;
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje;
- Kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy i doświadczenie zawodowe - świadectw pracy, jeżeli stosunek pracy trwa nadal - zaświadczenie o zatrudnieniu;
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku księgowego.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z 27.04.2016r. art 6 ustęp 1 ppkt a i ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014r. poz.1202).
VI Miejsce i termin składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w terminie do 20 czerwca 2018 r.
- w siedzibie MiPBP w Raciborzu ul. Jana Kasprowicza 12 (w sekretariacie)
- za pośrednictwem poczty
- drogą elektroniczną
VII Pozostałe zobowiązania:
Kandydaci są zobowiązani do poddania się rozmowie kwalifikacyjnej. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni indywidualnie telefonicznie.
Tagi: praca