![[PL]Projekty](https://www.biblrac.pl/img/xdupslik-right.png.pagespeed.ic.WipgtVDJP2.png)
![[PL]Projekty](https://www.biblrac.pl/img/xdupslik-right.png.pagespeed.ic.WipgtVDJP2.png)


[PL]
[PL] Czy nowe technologie to ogromna przeszkoda, czy wręcz przeciwnie szansa dla bibliotek? Czy możliwe jest wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w promocji literatury, sztuki i kultury? Jak wirtualna rzeczywistość i technologia rozszerzonej rzeczywistości może zaktywizować użytkowników biblioteki? Odpowiedzi na te i inne pytania szukaliśmy podczas szkolenia "Wirtualna rzeczywistość w bibliotece", które poprowadził Karol Baranowski z GoodBooks.pl. Spotkanie polegało na przybliżeniu terminologii związanej z wirtualną rzeczywistością, rozszerzoną rzeczywistością i tak zwaną mieszaną rzeczywistością. Pomysłów na działania związane z wirtualną rzeczywistością w bibliotece pojawiło się mnóstwo – od spotkań z seniorami, którzy mogliby odwiedzać różne miejsca na świecie (wirtualna turystyka), po przenoszenie całych literackich światów do rzeczywistości wirtualnej. Każdy z uczestników mógł na żywo przetestować pracę z okularami VR. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Gallery - Szkolenie Wirtualna rzeczywistość w bibliotece |